محل تبلیغات شما

عوامل اصلي موفقيت در صنعت گردشگريِ مبتني برICT
گردشگري صنعت فشرده اي از اطلاعات مي باشد. گردشگران با صرف هزينه و زمان در مسافرت ريسك قابل ملاحظه اي را متحمل مي شوند. هر چه ميزان ريسك بالا باشد، تجارب بيشتري براي مسافران به همراه خواهد داشت. كسب و كار گردشگري فرصتي مناسب براي به حداقل رساندن درصد ريسك مي باشد. گسترش فناوري آنلاين سبب مي شود كه مصرف كنندگان گزينه هاي بيشتري براي انتخاب داشته باشند و از منابع مورد اعتماد، كه از عناصر اساسي گردشگري محسوب مي شوند، اطلاعات مورد نياز خود را كسب كنند. از آنجا كه مصرف كنندگان به دنبال كسب آگاهي و جمع آوري داده از منابع مختلف هستند، كسب و كارهاي گردشگري بايد در زمينه ايجاد يك استراتژي پايدار جامع و پيام رسان سرمايه گذاري كنند. ايجاد يك برنامه عملياتي كه اهداف، مسئوليت ها و شاخص هاي موفقيت را به وضوح بيان مي كند، تضمين مي كند كه سازمانها در زمينه منابع موجود واقع بينانه تر عمل كنند. به عبارتي، يك برنامه عملياتي كارا سبب مي شود كه در استفاده از منابع صرفه جويي شده و فعاليت هاي گردشگري به موفقيت برسد.
در زير سؤالاتي مطرح مي شود كه كسب وكارهاي ديجيتال بايد پاسخ دهند:
- اكنون كجا قرار گرفته ايم؟
- به كجا مي خواهيم برويم؟
- چگونه به آنجا برسيم؟
- مسئوليت بر عهده كيست؟
- چگونه بر عملكرد نظارت داشته باشيم؟
گردشگري تجربه محور
گردشگري يك صنعت پيچيده با مشخصه هاي ثابت مي باشد:
- در جايي كه توليد مي شود، به مصرف مي رسد.
- وابسته است و به يك محصول محدود نمي شود.
- عوامل خارجي به شدت در برخورداري از يك محصول تأثير مي گذارند.

بازاريابي در واقع سفري است كه مصرف كننده را از نقطهA(مبدا) به نقطهB  (مقصد) مي رساند و به نقطهآغاز بازمي گردد. محتوا در طول اين سفر بايد لذت بخش، مهيج و شايسته باشد. كسب و كارهايي كه اين مسئله را در نظر نمي گيرند، فرصت مهمي را براي توسعه از دست خواهند داد.

چالش هاي پيش روي صنعت گردشگري مبتني بر ICT
مهارت هاي مورد نياز براي كسب و كار ديجيتال براي بازاريابي گردشگري و كسب و كار ديجيتال به سرعت در حال تغيير و تحول هستند. ICT ابزارها به مهارت هايي نيازمند است كه با بازاريابي سنتي تفاوت بسياري دارد. موسسه ICT گردشگري مبتني بر بازاريابي ديجيتال 1 پس از مصاحبه با 500 شركت و نمايندگي بين المللي، از وجود شكاف بزرگي در مهارت بازاريان ديجيتال آگاهي يافت. اين موسسه دسته اي از مهارت هاي ضروري براي هدايت بازاريابي ديجيتال را به صورت زير معرفي مي كند:
- تجزيه و تحليل
- تكنولوژي سيار
- بازاريابي محتوا

- شبكه هاي اجتماعي
- بازاريابي از طريق پست الكترونيكي
- بازاريابي خودكار
- بهينه سازي موتور جستجو
- تبليغات ديجيتال
زير ساختهايICT
از قابليت صنعت گردشگري براي استفاده كارا و مؤثر از روش هاي بازاريابي ديجيتال ICT زير ساخت هاي
پشتيباني كرده و شاخص مهمي براي موفقيت رقابت پذير محسوب مي شود. عدم وجود ارتباطات قابل اطمينان براي تأمين نيازهاي بازاريابي خود با ICT مي تواند تلاش هاي كسب و كار گردشگري را در  بكارگيري پيچيدگي هاي فراواني همراه سازد. با توسعه شبكه هاي سلولي امكان برقراري ارتباط و ارائه سرويس به بسياري از مناطق روستايي و در حال توسعه وجود دارد. البته بسياري از نواحي از جمله صحراي بزرگ آفريقا نيازي به برقراري ارتباط پرسرعت ندارند و استفاده از اپليكيشن هاي سرعت پايين مثل ايميل در اين نواحي كفايت مي كند. در هنگام مديريت فرآيند فروش بايد به اين مسئله توجه شود.

تحول در گردشگری الکترونیک 2016 با واقعیت مجازی

ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی

گردشگری مجازی، صنعت هزاره سوم

مي ,كه ,بازاريابي ,گردشگري ,كسب ,ديجيتال ,كسب و ,و كار ,مي شود ,كه مصرف ,شود كه

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها